Ptali jsme se klientů, jak jsou s námi spokojení. Byli nekompromisní…
K čemu by byla certifikace systému kvality a perfektně vyladěné procesy, kdyby s naší prací nebyli spokojení ti, na kterých záleží nejvíc – naši klienti? Tak jsme se jich na to zeptali. Na rozdíl od běžných průzkumů nám odpovědělo násobně víc lidí, celkem 2 515. Výsledky tedy mají svoji váhu.
Mezi respondenty byli nejvíc zastoupeni žadatelé a příjemci dotací z IROP (Integrovaný regionální operační program) a INTERREG (programy Evropské územní spolupráce). Na první otázku, zda nás opravdu znají, odpovědělo 83 % respondentů kladně.
V další otázce jsme zjišťovali, co od nás partneři očekávají. Nejčastější odpovědi byly následující:
- Možnost konzultovat své projektové záměry (85 %)
- Pomoc s již podanými projekty (83 %)
- Informovanost pracoviště o aktualitách/změnách v programu (62 %)
- Znalost daného regionu a místních problémů (22 %)
Do stoprocentní spokojenosti moc nechybělo
Očekávání jsou tedy poměrně jasná. Ale jak se nám daří je plnit?Průzkum ukázal, že pracovníci CRR jsou dobře informovaní a komunikují s klienty vstřícně a přátelsky.

Těch, kdo už s některým pracovištěm Centra komunikovali (kvůli projektům IROP nebo INTERREG), jsme se ptali, jestli byli se spoluprací spokojení. Výsledky byly skvělé:
IROP
Spokojenost s místním pracovištěm: 97 %
Spokojenost s jiným pracovištěm: 94 %
INTERREG
Spokojenost s místním pracovištěm: 94 %
Spokojenost s jiným pracovištěm: 87 %
Pořád je kam růst
Pochvaly a pozitivní komentáře se samozřejmě poslouchají i čtou hezky. Zároveň si ale vážíme připomínek, které jsme od některých partnerů dostali a které nám pomohou se dál zlepšovat.
Klienti by například ocenili:
- větší počet seminářů, ideálně ještě před vyhlášením příslušné výzvy
- vzorové projekty k jednotlivým výzvám (včetně povinných příloh)
- konkrétnější odpovědi na některé své otázky
- jasná pravidla a jejich jednotný výklad
- víc informací o činnosti CRR pro samosprávy
Veškerou zpětnou vazbu bereme vážně a upřímně za ni děkujeme.
Závěr
Z výsledků průzkumu máme radost. Těší nás, že o nás klienti vědí, a že když mají ohledně financování svých projektů nějaké otázky, s důvěrou se na nás obrací.
Respondenti často velmi pozitivně hodnotili komunikaci s pracovníky CRR. Zmiňovali jejich profesionalitu, odborné znalosti a přehled, ale také jejich vstřícnost, ochotu a lidský přístup.
Vám všem, kdo na jednotlivých územních pracovištích CRR působíte, za to patří velký dík.
Průzkum nám zároveň ukázal, co by naši klienti do budoucna ocenili a kde konkrétně se můžeme zlepšit. Věříme, že i díky tomu dokážeme v příštích letech ještě lépe plnit svůj hlavní závazek, tedy zlepšovat život v regionech.