Podpora obnovy a rozvoje venkova

Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlásilo 13. ledna 2025 výzvu (číslo výzvy 1/2025/117D7620) k podávání žádostí o poskytnutí dotace pro rok 2025 z podprogramu 117D7620 Podpora obnovy a rozvoje venkova, programu 117D76 Podpora obnovy a rozvoje regionů.

Cílem výzvy je zejména stabilizace území formou zajištění základní infrastruktury a vybavenosti obcí a jejich svazků podporou aktivit obcí do 3 000 obyvatel:

Aktivita 2Aktivita 3
Účel akceRekonstrukce, přestavba a výstavba veřejných budov ‒ udržovací práce, stavební úpravy, přístavby, nástavby a demolice s následnou výstavbou veřejných objektů ve vlastnictví obce, dobrovolného svazku obcí nebo společenství obcíVybavení komunální technikou ‒ vybavení obcí, dobrovolných svazků obcí a společenství obcí sdílenou technikou – frézami, malotraktory apod.

Pozn. Podprogram 117D7620 obsahuje celkem 4 aktivity. Výzva č. 1/2025/117D7620 není určena pro tyto aktivity: Aktivita 1 – Obnova místních komunikací a jejich součástí, Aktivita 4 – Podpora dostupnosti služeb

Termíny

  • Zahájení příjmu žádostí: 13. ledna 2025 
  • Ukončení příjmu žádostí: 31. března 2025

Alokace, výše dotace

  • Výše alokace: 1 040 000 000 Kč 
  • Maximální výše dotace: 30 % z celkových uznatelných nákladů, jednomu žadateli o dotaci (IČO) může být v rámci jedné výzvy schválena maximálně jedna žádost na každou Aktivitu.

Kdo může žádat o dotaci?

  • Obce do 3 000 obyvatel (stav k 1. lednu 2024 dle Českého statistického úřadu)1
  • Dobrovolné svazky obcí (DSO)2
  • Společenství obcí (SO)2

Pozn.

1) V případě, že bude o dotaci žádat v rámci Aktivity 3 obec do 3 000 obyvatel, musí doložit,
že techniku bude sdílet minimálně s jednou další obcí do 3 000 obyvatel. V případě, že bude
o dotaci žádat v rámci Aktivity 3 DSO/SO, musí doložit, že techniku budou sdílet minimálně
dvě členské obce do 3 000 obyvatel.

2) Dobrovolný svazek obcí (DSO)/Společenství obcí (SO) dle zákona č. zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)

Konzultační servis

Konzultační servis je aplikace navržená pro přímou komunikaci při řešení dotazů před podáním žádosti o podporu. Prostřednictvím této aplikace mohou žadatelé o podporu, zpracovatelé žádostí a odborníci z CRR efektivně komunikovat.

Uživatelé systému mají přehled všech svých dotazů a odpovědí na jednom místě. Systém také nabízí přehled nejčastěji kladených dotazů a odpovědí, který je dostupný i pro nepřihlášené uživatele. To znamená, že i bez přihlášení můžete snadno najít odpovědi na běžné otázky.

Konzultační servis