Nejčastější dotazy a odpovědi

ŽIVEL 4 – přístup k výpočtu výše dotace a příklady způsobilých výdajů

Velikost škol pro výpočet výše dotace 

  • Počet vyplavených školních kolektivů (1.A, 2.B, 3.C …), pro něž je třeba zajistit nouzové vzdělávání. Nejedná se tedy o počet tříd (místností) v budově dané školy (ať už vyplavených či nevyplavených).
  • Pokud by sekundární důvody znemožnily vzdělávání školního kolektivitu (např. plísně a hygiena, statika budovy…) bude toto akceptováno, tj. nouzové vzdělávání nemusí být způsobeno pouze vyplavením školy (povodní) ale i následky dané situace. 
  • Žadatel zdůvodňuje v žádosti „potřebu nouze“. 

Na základě takto určeného počtu tříd, bude stanoven limit dotace. 

Příklady způsobilých výdajů

  • V rámci tohoto limitu si škola může pořídit všechny výdaje související s nouzovým provozem školy (např. kabinety, pomůcky, energie, družina, tělocvična, jídelna …).
  • Projekt složený pouze z výdajů typu tělocvična, dílny, školní družina, jídelna, kabinety, sociální zařízení je způsobilý, pokud tyto výdaje souvisí s nouzovým zajištěním provozu školy (tzn. není podmínka, že musí být zároveň v náhradních prostorách také třídy + prostory uvedené před závorkou). 
  • Škola se při zdůvodnění potřeby řešit tyto prostory může odkázat na nutnost plnit Školní vzdělávací program.