Ptali jsme se klientů, jak jsou s námi spokojení. Byli nekompromisní…

30. 3. 2023

K čemu by byla certifikace systému kvality a perfektně vyladěné procesy, kdyby s naší prací nebyli spokojení ti, na kterých záleží nejvíc – naši klienti? Tak jsme se jich na to zeptali. Na rozdíl od běžných průzkumů nám odpovědělo násobně víc lidí, celkem 2 515. Výsledky tedy mají svoji váhu.

Mezi respondenty byli nejvíc zastoupeni žadatelé a příjemci dotací z IROP (Integrovaný regionální operační program) a INTERREG (programy Evropské územní spolupráce). Na první otázku, zda nás opravdu znají, odpovědělo 83 % respondentů kladně.

V další otázce jsme zjišťovali, co od nás partneři očekávají. Nejčastější odpovědi byly následující:

  • Možnost konzultovat své projektové záměry (85 %)
  • Pomoc s již podanými projekty (83 %)
  • Informovanost pracoviště o aktualitách/změnách v programu (62 %)
  • Znalost daného regionu a místních problémů (22 %)

Do stoprocentní spokojenosti moc nechybělo

Očekávání jsou tedy poměrně jasná. Ale jak se nám daří je plnit?Průzkum ukázal, že pracovníci CRR jsou dobře informovaní a komunikují s klienty vstřícně a přátelsky.

Těch, kdo už s některým pracovištěm Centra komunikovali (kvůli projektům IROP nebo INTERREG), jsme se ptali, jestli byli se spoluprací spokojení. Výsledky byly skvělé:

IROP

Spokojenost s místním pracovištěm: 97 %
Spokojenost s jiným pracovištěm: 94 %

INTERREG

Spokojenost s místním pracovištěm: 94 %
Spokojenost s jiným pracovištěm: 87 %

Pořád je kam růst

Pochvaly a pozitivní komentáře se samozřejmě poslouchají i čtou hezky. Zároveň si ale vážíme připomínek, které jsme od některých partnerů dostali a které nám pomohou se dál zlepšovat.

Klienti by například ocenili:

  • větší počet seminářů, ideálně ještě před vyhlášením příslušné výzvy
  • vzorové projekty k jednotlivým výzvám (včetně povinných příloh)
  • konkrétnější odpovědi na některé své otázky
  • jasná pravidla a jejich jednotný výklad
  • víc informací o činnosti CRR pro samosprávy

Veškerou zpětnou vazbu bereme vážně a upřímně za ni děkujeme.

„Byla jsem nadmíru spokojena. Pracovníci centra jsou velmi ochotní, příjemní, je radost se na ně obrátit, vždy pomohou.“

„Velmi kvituji snahu problém vyřešit a nehledat důvody, proč to nejde.

„Oceňuji přehled o našem projektu, ochotu hledat řešení, výbornou znalost podmínek programu.“

„Velmi ochotní a příjemní lidé, fundované odpovědi, jde jim o věc a o projekty, velká spokojenost.“

„Profesionalita, věcný a lidský přístup na partnerské úrovni, a ne z pozice moci, ochota najít řešení.“

Závěr

Z výsledků průzkumu máme radost. Těší nás, že o nás klienti vědí, a že když mají ohledně financování svých projektů nějaké otázky, s důvěrou se na nás obrací.

Respondenti často velmi pozitivně hodnotili komunikaci s pracovníky CRR. Zmiňovali jejich profesionalitu, odborné znalosti a přehled, ale také jejich vstřícnost, ochotu a lidský přístup.

Vám všem, kdo na jednotlivých územních pracovištích CRR působíte, za to patří velký dík.

Průzkum nám zároveň ukázal, co by naši klienti do budoucna ocenili a kde konkrétně se můžeme zlepšit. Věříme, že i díky tomu dokážeme v příštích letech ještě lépe plnit svůj hlavní závazek, tedy zlepšovat život v regionech.