Žádost o platbu a Zpráva o realizaci projektu
Na této stránce naleznete důležité informace nezbytné k předkládaným žádostem o platbu nebo zprávám o realizaci projektu (týká se i závěrečných ŽoP/ZoR).
Přehled publikovaných informací
Datum | Název | Odkaz |
18.12.2023 | Upozornění na důležitost Kolaudačního Souhlasu/Rozhodnutí v rámci „stavebního projektu“ | https://crr.gov.cz/irop/projekt-a-kontrola/zadost-o-platbu-a-zprava-o-realizaci-projektu/kolaudacni-souhlas-rozhodnuti-u-stavebniho-projektu/ |
Průběžnou/závěrečnou Žádost o platbu (dále jen „ŽoP“) a Zprávu o realizaci projektu (dále jen „ZoR“) není možné podat před schválením prvního právního aktu.
Příjemce podá prostřednictvím MS2021+ průběžnou/závěrečnou ŽoP/ZoR projektu a všechny požadované přílohy nejpozději do 20 pracovních dnů od:
- ukončení sledovaného období projektu – na tuto povinnost budete upozorněni systémovou depeší
- vydání prvního Právního aktu
Centrum ověřuje předloženou ŽoP/ZoR po formální a obsahové stránce dle Podmínek Právního aktu, Obecných pravidel pro žadatele a příjemce a Specifických pravidel pro žadatele a příjemce.
V případě konkrétního dotazu k ŽoP/ZoR se obraťte na svého manažera projektu.
Jak podat Žádost o platbu a Zprávu o realizaci?
Podrobný návod, jak technicky podat ŽoP a ZoR v ISKP21+, naleznete v uživatelských příručkách https://irop.gov.cz/cs/ms-2021.
- Postup pro vyplňování žádosti o platbu
- Postup pro vyplňování zprávy o realizaci
Na stejném odkaze najdete i videotutoriály/videonávody jako názornou ukázku pro jednotlivé oblasti procesů v ISKP21+.
Prezentace k administraci Žádosti o platbu/Zprávě o realizaci v ISKP21+ je ke stažení zde.
V případě konkrétního dotazu k práci v ISKP21+ se obraťte na administrátora monitorovacího systému.
Jaké dokumenty musí příjemce doložit do Žádosti o platbu a Zprávy o realizaci?
Výčet příloh je orientační a pro každou výzvu se mohou povinné přílohy lišit.
- Faktury/daňové doklady
Splňují ustanovení § 11 zákona o účetnictví a jsou označené registračním číslem projektu.
- Číslo smlouvy/objednávky
Pokud číslo na účetním/daňovém dokladu není uvedeno, nedopisujte jej na účetní/daňový doklad ručně, ale okomentujte provázanost smlouvy/objednávky s předkládaným účetním/daňovým dokladem v „Popisu výdaje“ na „Soupisce dokladů“.
- Dodací listy
Datum dodání nastalo před ukončením realizace projektu.
- Doklady o úhradě
Bankovní výpisy, výdajové pokladní doklady (hotovostní platby jsou omezeny na 100 000 Kč za jednu obchodní transakci – tj. z celé částky smlouvy/objednávky/…) - Dokumenty z výběrových řízení
Pokud jste je ještě nedoložili, vložte je do modulu VZ.
- DPH – přenesená daňová povinnost
Doložení splnění daňové povinnosti (daňové přiznání, výpis z evidence pro daňové účely/kontrolní hlášení, doklad o úhradě OFS).
- DPH – vypořádací/poměrový koeficient
Doložení skutečné/odhadnuté výše koeficientu.
Fotodokumentaci z realizace projektu
Fotodokumentace výstupů projektu a pořízeného vybavení.- Nákup nemovitostí (staveb a pozemků)
Znalecký posudek nesmí být starší než 6 měsíců od data pořízení majetku. Příjemce nesmí nabýt nemovitost od osoby blízké/propojené (podrobněji viz kap. 7.1 Obecných pravidel).
- Podklady prokazující dodržení pravidel pro publicitu
Fotodokumentace, printscreen internetových stránek, printscreen ze sociálních sítí.
- Předávací protokoly
Protokol bez vad a nedodělků bránících řádnému užívání díla s datem podpisu před ukončením realizace projektu. - Smlouva/objednávka
U výdajů, které nebyly realizovány formou VŘ. - Smlouva o zřízení bankovních účtů/čestné prohlášení o bankovních účtech
Netýká se příjemců typu OSS a PO OSS. Příjemce dokládá jak bankovní účet, na který požaduje poskytnout dotaci, tak bankovní účty, ze kterých byly uhrazeny předkládané účetní/daňové doklady k proplacení (vzor čestného prohlášení viz příloha č_6_Obecných pravidel).
- Stavební práce
Soubor čerpání, který odpovídá výdajům v dané ŽoP ve struktuře položkového rozpočtu stavby (možnost využití BIM platformy).
- Účetní/daňové doklady
Splňují předepsané náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (s výjimkou odst. 1 písm. f) nebo předepsané náležitosti daňového dokladu ve smyslu § 29 až 30 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a jsou označené registračním číslem projektu.
- Výpis z účetní evidence
Příjemce je povinen v průběhu realizace jednoznačně oddělovat všechny příjmy a úplně vykazované výdaje související s projektem od ostatních příjmů a výdajů realizovaných příjemcem. Výdaje spadající pod režim zjednodušeného vykazování výdajů a věcně nezpůsobilé výdaje není příjemce povinen v účetnictví jednoznačně oddělovat. K oddělení příjmů a výdajů (z pohledu účetnictví „výnosů a nákladů“) musí být využit jedinečný znak (např. středisko, organizace, analytický účet, číslo projektu…).
- Závěrečné sledované období:
a) stavební práceKolaudační rozhodnutí/rozhodnutí o předčasném užívání stavby/o prozatímním užívání musí být vydáno před ukončením realizace projektu (pokud je dle zaměření projektu relevantní).
b) kontrola limitůDoložení aktualizované přílohy SPPŽP „Podklady pro stanovení kategorií intervencí a kontrolu limitů“ – viz Závazné stanovisko Řídícího orgánu IROP č. 6.
c) doklady o splnění zásad DNSH
Pokud je relevantní – více viz:
1) OPPŽP – kapitola 2.6 Horizontální principy;
2) SPPŽP – kapitola 2.3 Podporované aktivity (individuální projekty)
SPPŽP – kapitola 3 Podporované aktivity (integrované nástroje);
3) Závazné stanovisko Řídícího orgánu IROP č. 7