Žádost o platbu a Zpráva o realizaci projektu

Na této stránce naleznete důležité informace nezbytné k předkládaným žádostem o platbu nebo zprávám o realizaci projektu (týká se i závěrečných ŽoP/ZoR).

Přehled publikovaných informací

DatumNázevOdkaz
18.12.2023Upozornění na důležitost Kolaudačního Souhlasu/Rozhodnutí v rámci „stavebního projektu“https://crr.gov.cz/irop/projekt-a-kontrola/zadost-o-platbu-a-zprava-o-realizaci-projektu/kolaudacni-souhlas-rozhodnuti-u-stavebniho-projektu/

Průběžnou/závěrečnou Žádost o platbu (dále jen „ŽoP“) a Zprávu o realizaci projektu (dále jen „ZoR“) není možné podat před schválením prvního právního aktu.

Příjemce podá prostřednictvím MS2021+ průběžnou/závěrečnou ŽoP/ZoR projektu a všechny požadované přílohy nejpozději do 20 pracovních dnů od:

  1. ukončení sledovaného období projektu – na tuto povinnost budete upozorněni systémovou depeší
  2. vydání prvního Právního aktu

Centrum ověřuje předloženou ŽoP/ZoR po formální a obsahové stránce dle Podmínek Právního aktuObecných pravidel pro žadatele a příjemce a Specifických pravidel pro žadatele a příjemce.

V případě konkrétního dotazu k ŽoP/ZoR se obraťte na svého manažera projektu.

Jak podat Žádost o platbu a Zprávu o realizaci?

Podrobný návod, jak technicky podat ŽoP a ZoR v ISKP21+, naleznete v uživatelských příručkách https://irop.gov.cz/cs/ms-2021.

  • Postup pro vyplňování žádosti o platbu
  • Postup pro vyplňování zprávy o realizaci

Na stejném odkaze najdete i videotutoriály/videonávody jako názornou ukázku pro jednotlivé oblasti procesů v ISKP21+.

Prezentace k administraci Žádosti o platbu/Zprávě o realizaci v ISKP21+ je ke stažení zde.

V případě konkrétního dotazu k práci v ISKP21+ se obraťte na administrátora monitorovacího systému.

Jaké dokumenty musí příjemce doložit do Žádosti o platbu a Zprávy o realizaci?

Výčet příloh je orientační a pro každou výzvu se mohou povinné přílohy lišit.

Účetní/daňové doklady

Splňují předepsané náležitosti účetního dokladu ve smyslu § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (s výjimkou odst. 1 písm. f) nebo předepsané náležitosti daňového dokladu ve smyslu § 29 až 30 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a jsou označené registračním číslem projektu. Pokud není na účetním/daňovém dokladu uvedeno číslo smlouvy/objednávky, nedopisujte jej na účetní/daňový doklad ručně, ale okomentujte provázanost smlouvy/objednávky s předkládaným účetním/daňovým dokladem v „Popisu výdaje“ na „Soupisce dokladů“.

Doklady o úhradě
Bankovní výpisy, výdajové pokladní doklady (hotovostní platby jsou omezeny na 100 000 Kč za jednu obchodní transakci – tj. z celé částky smlouvy/objednávky/…)

Dokumenty z výběrových řízení

Pokud jste je ještě nedoložili, vložte je do modulu VZ.

DPH – přenesená daňová povinnost

Doložení splnění daňové povinnosti (daňové přiznání, výpis z evidence pro daňové účely/kontrolní hlášení, doklad o úhradě OFS).

DPH – vypořádací/poměrový koeficient

Doložení skutečné/odhadnuté výše koeficientu.

Fotodokumentaci z realizace projektu

Fotodokumentace výstupů projektu a pořízeného vybavení.

Nákup nemovitostí (staveb a pozemků)

Znalecký posudek nesmí být starší než 6 měsíců od data pořízení majetku. Příjemce nesmí nabýt nemovitost od osoby blízké/propojené (podrobněji viz kap. 7.1 Obecných pravidel).

Podklady prokazující dodržení pravidel pro publicitu

Fotodokumentace, printscreen internetových stránek, printscreen ze sociálních sítí.

Předávací protokoly/dodací listy
Protokol bez vad a nedodělků bránících řádnému užívání díla s datem podpisu před ukončením realizace projektu.

Smlouva/objednávka
U výdajů, které nebyly realizovány formou VŘ.

Smlouva o zřízení bankovních účtů/čestné prohlášení o bankovních účtech

Netýká se příjemců typu OSS a PO OSS. Příjemce dokládá jak bankovní účet, na který požaduje poskytnout dotaci, tak bankovní účty, ze kterých byly uhrazeny předkládané účetní/daňové doklady k proplacení (vzor čestného prohlášení viz příloha č_6_Obecných pravidel).

Stavební práce

Soubor čerpání, který odpovídá výdajům v dané ŽoP ve struktuře položkového rozpočtu stavby (možnost využití BIM platformy).

Výpis z účetní evidence

Příjemce je povinen v průběhu realizace jednoznačně oddělovat všechny příjmy a úplně vykazované výdaje související s projektem od ostatních příjmů a výdajů realizovaných příjemcem. Výdaje spadající pod režim zjednodušeného vykazování výdajů a věcně nezpůsobilé výdaje není příjemce povinen v účetnictví jednoznačně oddělovat. K oddělení příjmů a výdajů (z pohledu účetnictví „výnosů a nákladů“) musí být využit jedinečný znak (např. středisko, organizace, analytický účet, číslo projektu…).

Závěrečné sledované období:
a) stavební práce

Kolaudační rozhodnutí/rozhodnutí o předčasném užívání stavby/o prozatímním užívání musí být vydáno před ukončením realizace projektu (pokud je dle zaměření projektu relevantní).

b) kontrola limitů

Doložení aktualizované přílohy SPPŽP „Podklady pro stanovení kategorií intervencí a kontrolu limitů“ – viz Závazné stanovisko Řídícího orgánu IROP č. 6.

c) doklady o splnění zásad DNSH

Pokud je relevantní – více viz:
1) OPPŽP – kapitola 2.6 Horizontální principy
2) SPPŽP – kapitola 2.3 Podporované aktivity (individuální projekty)
3) SPPŽP – kapitola 3 Podporované aktivity (integrované nástroje)
4) Platná dokumentace k DNSH

Specifické přílohy dle aktivit