Informace pro žadatele

Výzva k předkládání žádostí o poskytnutí dotace v roce 2025

Program: Podpora organizací destinačního managementu 2025+ (Z1712)

Číslo výzvy: 1/2025/Z1712

Výzva: průběžná 

Do výzvy může žadatel podat pouze jednu žádost

Alokace výzvy a financování

  • Výše alokace pro tuto výzvu je 90 000 000 Kč
  • Dotace bude poskytnuta max. 80 % z celkových uznatelných nákladů projektu
  • Dotace má neinvestiční charakter a bude zcela financována ze státního rozpočtu ČR v režimu ex ante
  • Projekty budou financované jako neinvestiční

Harmonogram výzvy 

Lhůta výzvy 16. prosince 2024 – 31. března 2025 

Zahájení příjmu žádostí 2. ledna 2025 

Ukončení příjmu žádostí 31. března 2025  

Datum vyhlášení výzvy: 16. prosince 2024

CÍLE PROGRAMUPARAMETRY
Podpora systému řízení cestovního ruchu (CR)Počet podpořených krajských DMO
Počet podpořených oblastních DMO
Počet podpořených pracovníků DMO
Počet podpořených provozních aktivit
Podpora destinačního managementuPočet realizovaných projektů v oblasti destinačního managementu
Počet podpořených produktů CR/produktových témat v CR
Počet opatření v oblasti monitoringu a vyhodnocování dopadů CR
Počet aktivit zaměřených na podporu udržitelného CR, propagaci udržitelných forem CR a podporu odpovědného cestování
Soulad marketingových strategií CR na národní a regionální úrovni
(CzechTourism – kraj – turistická oblast)
Počet provázaných marketingových strategií v CR

Oprávnění žadatelé

Krajské a oblastní organizace destinačního managementu (DMO) certifikované Českou centrálou cestovního ruchu CzechTourism a to minimálně 1 měsíc před vyhlášením výzvy. 

Forma a místo podání

 Žadatel podá žádost o dotaci prostřednictvím aplikace DIS ZAD, kde se mu vygeneruje formulář žádosti (obsahuje alfanumerický kód). Tento vygenerovaný formulář je nutné si uložit a následně zaslat do datové schránky Centra pro regionální rozvoj ČR (ID datové schránky: mt6427q).

Podporované oblasti

Oblast podpory Podíl způsobilých výdajů projektuPodrobněji
Osobní nákladyMaximálně 60 %Osobní náklady pracovníků DMO (kmenoví pracovníci, zaměstnanci na DPP/DPČ)
– osobní náklady pokrývající neekonomickou činnost
Ostatní provozní nákladyMaximálně 40 %Osobní náklady pracovníků DMO související s výkonem rizikových aktivit z pohledu nedovolené veřejné podpory (režim de minimis)

Provoz kanceláře (např. nájem, energie, telefon + internet, účetnictví + audit, leasing služebního vozidla DMO, pronájem kopírovací techniky, pořízení dlouhodobého nehmotného majetku hrazeného z vlastních prostředků, pronájem serveru, datové služby, licence, IT zabezpečení atd.)

Ostatní provozní náklady související s činností DMO (včetně vzdělávání a školení zaměstnanců a členů DMO)

Marketingové náklady
Dle zaměření jsou marketingové náklady rozděleny z pohledu rizika nedovolené veřejné podpory. V případě zahrnutí rizikových marketingových nákladů do projektu, bude alikvótní část podpory poskytnuta v režimu de minimis.
V případě realizace pouze bezpečných aktivit bude podpora poskytnuta v režimu, který nezakládá nedovolenou veřejnou podporu.

Způsobilé výdaje

Uznatelnost výdajů od 01. 01. 2025 – 31. 12. 2025 (datum uskutečněného zdanitelného plnění). V případě osobních nákladů jsou uznatelné náklady vzniklé od 01. 01. 2025 do 31. 12. 2025. Osobní náklady za prosinec 2024 hrazené v lednu 2025 nebudou uznatelné. Osobní náklady za prosinec 2025 bude možné hradit z navazujícího projektu pro rok 2026.

Realizace aktivit projektu může být zahájena před podáním žádosti o dotaci (nejdříve 1. 1. 2025) a aktivity projektu musí být ukončeny do 31. 12. 2025.

Výše uznatelných záloh za energie, vodné a stočné je stanovena maximálně na 50 %.

Povinné přílohy žádosti

  1. Projektový záměr (příloha výzvy č. 2)
  2. Finanční zdraví žadatele (příloha výzvy č. 3) – V případě, že nebude možné ověřit dálkovým přístupem, je žadatel povinen předložit relevantní údaje, které potvrzují údaje uvedené ve formuláři, tj. účetní závěrky, zejména Rozvahu a Výkaz zisku a ztráty, Přehled o majetku a závazcích/Přehled o příjmech a výdajích, příp. jejich ekvivalenty v případě subjektů z jiných států než je ČR.
    V případě vyplnění listu “skupina podniků” je nezbytné předložit údaje o všech členech skupiny, u nichž existují vztahy propojenosti.
  3. Plná moc k jednání zastupující osoby (pokud je příloha relevantní)
  4. Čestné prohlášení (příloha výzvy č. 4)
  5. Smlouva o bankovním účtu žadatele nebo jiný dokument vydaný bankovním subjektem prokazující vlastnictví bankovního účtu
  6. Výpis z rejstříku trestů fyzických osob pro statutární zástupce žadatele
  7. Za předpokladu, že nebude možno ověřit skutečného majitele v registru, bude od žadatele požadováno doložení přílohy z registru skutečných majitelů
  8. Za předpokladu, že nebude možno ověřit trestní rejstřík právnické osoby v registru, bude od žadatele požadováno doložení přílohy výpisu z rejstříku trestů právnických osob
  9. Za předpokladu, že nebude možné ověřit zpracování výroční zprávy náhledem do obchodního rejstříku, bude od žadatele požadováno doložení tohoto dokumentu (nebo náhrady za tento dokument, pokud žadatel nemusí výroční zprávu zpracovávat ze zákona (např. Zpráva o činnosti))
  10. Za předpokladu, že nebude možné ověřit relevantní údaje pro kontrolu finančního zdraví náhledem do obchodního rejstříku, bude od žadatele požadováno doložení relevantních dokumentů uvedených v bodě 8.3.2 výzvy

Konzultační servis

Pro dotazy před podáním žádosti o dotaci slouží konzultační servis.

Dokumentace ke stažení