EEN úspěšně propojila podnikatele v cestovním ruchu, celkem proběhlo 173 jednání

27. 3. 2023

Cestovní ruch sílí, jednotliví hráči jsou aktivnější, mají zájem o spolupráci a využili naplno 4. ročník MBM TOURISM PRAGUE, který zorganizovala Enterprise Europe Network 16. a 17. března v rámci veletrhu cestovního ruchu Holiday World & Region World. Oproti minulému roku se výrazně zvedl nejen počet přihlášených firem, ale také celkový počet jednání.

Akce se zúčastnilo 105 zástupců firem. Zhruba polovina z nich upřednostnila on-line jednání na dálku a druhá polovina přišla osobně na výstaviště PVA Expo. Do MBM TOURISM PRAGUE se letos zapojilo 27 partnerů ze sítě EEN (o 9 více než vloni), kteří přispěli k jeho propagaci v zahraničí s důrazem na mezinárodní aspekt b2b jednání. Nejvíce zahraničních účastníků, více než 30, bylo z Itálie – tradiční kolébky cestovního ruchu. Dále se přihlásily firmy ze Slovenska, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Rumunska, Německa, Portugalska, Kazachstánu, Gruzie či Egypta apod.

Na akci účastníci zažádali o více než 220 online i osobních jednání (o 60 více než v roce 2022), z nichž 173 bylo akceptováno druhou stranou. „Kladli jsme důraz na aktivní přístup účastníků, tedy aby se nejednalo pouze o účast „do počtu“. Příjemně nás překvapil zodpovědný přístup přihlášených firem, a to jak v přípravné fázi, tak i přímo v čase konání schůzek,“ říká Eva Hrubešová z EEN při Centru.

Návrat k cestování a nárůst turistického ruchu přinesl velký zájem o akci. maximální kapacita 100 účastníků byla vyčerpána již na konci února a registrace musela být předčasně uzavřena.

Akce se zúčastnili majitelé cestovních kanceláři a agentur, zástupci hotelů, lázeňských a relaxačních resortů, ale také IT firmy, které vytvářejí digitální platformy, mobilní aplikace či virtuální projekce pomáhající zatraktivnění cestovního ruchu.

Mezi nesporné výhody EEN b2b jednání patří možnost s minimálními finančními náklady (registrace je zdarma) uskutečnit až 15 schůzek s partnery dle vlastního výběru. Z dotazníkového šetření po prezenčních jednáních vyplývá, že účast na akci byla přínosná, většina účastníků v nich vidí potenciál ke spolupráci a plánují pokračovat v komunikaci s partnery. Několik schůzek je již nyní hodnoceno jako „spolupráce domluvena”.

Více o právě uskutečněné akci MBM TOURISM PRAGUE 2023 si můžete přečíst na této stránce, kde naleznete i seznam všech zúčastněných firem.

Další mezinárodní obchodní jednání, která pořádá EEN při Centru pro regionální rozvoj České republiky, naleznete na podstránce EEN.