Série seminářů programu Interreg Slovensko-Česko 2021-2027
V uplynulých dnech proběhla dvojice seminářů v rámci programu Interreg Slovensko–Česko 2021–2027, které přinesly praktické rady a zároveň se nesly v duchu odborné spolupráce, sdílení zkušeností a posilování přeshraničních vazeb.
Seminář pro příjemce – Brno, 9. září 2025
V úterý 9. září 2025 se uskutečnil seminář pro příjemce, a to v netradičním formátu. Kontroloři z ostravské, olomoucké a brněnské pobočky se za podpory Jihomoravského kraje setkali s projektovými partnery v prostorách sálu zastupitelů Jihomoravského kraje, odkud společně sledovali online přenos ze Slovenska organizovaný Řídicím orgánem programu z Bratislavy.
Program byl nabitý praktickými tématy – od dokladování výdajů a kontroly veřejných zakázek až po zajištění povinné publicity. Česká část programu nabídla také prezentaci kontrolorů zaměřenou na specifika kontrolní činnosti u českých partnerů, včetně postupů v oblasti veřejných zakázek.
Účastníci v Brně ocenili možnost osobních konzultací s kontrolory, kde mohli prodiskutovat konkrétní výzvy spojené s realizací svých projektů. Z diskuze jasně vyplynulo, že osobní kontakt s kontrolory je pro příjemce velkou podporou a přispívá k hladšímu průběhu projektů.
Velké poděkování patří Tatianě Mifkové, vedoucí oddělení Interreg NUTS II Jihovýchod, a celému týmu brněnské pobočky za skvělou organizaci setkání. 👏


Seminář pro žadatele – Olomouc, 10. září 2025
Následující den, 10. září 2025, se v Olomouci uskutečnil seminář pro žadatele, tentokrát ve spolupráci s Olomouckým krajem. Pod vedením zástupců Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR zde byly představeny aktuální výzvy programu Interreg SK–CZ.
Jednalo se o výzvy v rámci:
- Priority 2.2 – Kultura a cestovní ruch
(Specifický cíl: Posílení role kultury a udržitelného cestovního ruchu v oblasti hospodářského rozvoje, sociálního začlenění a sociálních inovací) - Priority 3.1 – Institucionální spolupráce
(Specifický cíl: Zvyšování efektivity veřejné správy prostřednictvím právní a administrativní spolupráce a spolupráce mezi občany, občanskou společností a institucemi – zejména při řešení právních a jiných překážek v příhraničních regionech)
Celková alokace finančních prostředků na tyto výzvy činí 4,5 milionu EUR. 💶
Součástí programu byla také prezentace nejčastějších chyb při podávání žádostí, upřesnění oprávněných výdajů a řada praktických doporučení. Čeští kontroloři se účastnili v roli posluchačů, nicméně aktivně se zapojili do diskuze – zejména z pohledu specifik kontrolní činnosti u českých partnerů.


Spolupráce a osobní kontakt jako klíč k úspěchu
Oba semináře jasně ukázaly, že kromě odborných informací hrají zásadní roli také osobní setkání a výměna zkušeností. Diskuze s příjemci i žadateli potvrdily, že přímá komunikace s kontrolory i zástupci programu přispívá k lepší přípravě a úspěšné realizaci projektů. 🤝