Hodinové sazby Interreg 2021-2027

Přehled maximálních hodinových sazeb bez odvodů zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění pro pracovníky v projektech podpořených z programů INTERREG zaměstnané na HPP/DPP/DPČ

(Mzdové limity platné od 1. 3. 2024)

PoziceSazba
1.Vedoucí manažer projektu414,- Kč/hod
2.Projektový/Finanční manažer355,- Kč/hod
3.Účetní projektu313,- Kč/hod
4.Asistent272,- Kč/hod
5.Odborný pracovník602,-Kč/hod
6.Realizátor aktivit414,- Kč/hod
7.Zahraniční odborný personál/ Mimořádně kvalifikovaný vědecký personál834,- Kč/hod

Archiv hodinových sazeb naleznete ZDE


Seznam pracovních pozic a jejich pracovních náplní

Pozn.: Vymezení činností slouží k identifikaci typu činnosti, relevantní charakter je vykonávané činnosti, nikoli název pozice, není povinností, aby pracovní pozice byla označena doslova podle názvů uvedených v této tabulce. Uvedenou činnost tedy může zajišťovat i pracovník na pozici označené odlišně.

 Název pozice/ druh práce v projektuStručné vymezení popisu činnosti (jedná se typové příklady aktivit)  
1.Vedoucí manažer projektu     (vztaženo pouze na vedoucího partnera projektu a pouze jedna pozice v projektu)zodpovědnost za řízení jednotlivých kroků učiněných za účelem realizace projektu jako celku;plnění povinností vedoucího partnera v projektu (např. podání projektové žádosti, podpis smlouvy s ŘO apod.)odpovědnost za přípravu a podpis partnerské smlouvy;koordinace aktivit projektu a projektových týmů za celý projekt;komunikace s orgány programu (např. ŘO, JS, CO, AO);atd.  
2Projektový/ Finanční manažer    zajištění realizace jednotlivých aktivit projektu (projektového partnera) dle schváleného harmonogramu a jejich výstupů a výsledků, příprava a plnění plánu projektu; zajištění správného čerpání rozpočtu projektu, řídí a kontroluje finanční toky v projektu (stav rozpočtu); průběžně analyzuje projekt (vyhodnocování naplňování monitorovacích ukazatelů, soulad s harmonogramem, stav aktivit, stav čerpání finančních prostředků); dohled nad účetnictvím projektu, zodpovědnost za řádné vyúčtování nákladů i příjmů projektu; odpovědnost za přípravu a podání monitorovacích zpráv za partnera/za projekt, včetně zajištění všech potřebných dokladů; příprava změn projektu; zajištění publicity projektu (část za projektového partnera); odpovídá za vedení projektové dokumentace; řídí rizika projektu; archivace originálů účetních dokladů; komunikace s ostatními projektovými partnery, hlavně s vedoucím partnerem projektu; komunikace s orgány programu (kontrolory, JS, ŘO/NO, CO, AO); realizace/koordinace výběrových řízení, příprava a uzavírání smluv s dodavateli; administrativa (tvorba a kontrola výkazů práce, zápisů z jednání, příprava materiálů pro jednání partnerů, archivace smluv, účetních dokladů, dokladů o publicitě, zápisů, kontrola cestovních příkazů); podíl na evaluačním procesu; účast na setkáních s laickou i odbornou veřejností (konference, workshopy, apod.); účast na jednáních realizačního týmu (projektové porady apod.); účast na jednáních se zástupci cílových skupin (porady apod.).  
3.Účetnívedení účetnictví projektu;fakturace, likvidace faktur;evidence nákladů na služební cesty;evidence mzdových nákladů;evidence pohybů na účtu projektu, správa účtu;vedení příslušné evidence a záznamů v souladu s vnitřními (interními) předpisy účetní jednotky; kontrola náležitostí účetních dokladů a jejich evidence; zajišťování fakturace; účtování účetních operací v rámci finančního účetnictví.  
4Asistent  vyřizování administrativní agendy manažerů a provádění všech administrativně technických prací včetně pořizování záznamů z jednání; vyřizování korespondencí podle obecných postupů a sestavování a koordinace průběhu denních plánů podle dispozic vedoucího; koordinace sekretářských, administrativně-technických nebo jiných provozně-technických prací; zajišťování informačních a organizačních prací v ucelené oblasti nebo v organizační složce; administrativa (výkazy práce, zápisy z jednání, korespondence); sběr dat a údajů, jejich třízení a ukládání; spolupráce na zajištění publicity projektu; Tato pozice zahrnuje také obslužné pracovníky provádějící úklidové práce, práce ochrany a bezpečnosti, pořadatelé akcí, hostesky, apod.  
5  Odborný pracovník                      Do této kategorie spadají následující typy pracovníků: ICT odborník Vytvoření odpovídajícího informačního prostředí projektu (internetové stránky, aplikace, e-learning, databáze) a jeho aktualizace a údržba.Kontrola technické stránky realizovaných aktivit.Spolupráce s manažery a odbornými garanty projektu a dodavateli v rámci informačních technologií, případně zpracovateli grafiky.Zajišťuje nákup, instalaci a konfiguraci nového technického vybavení.Vytváření struktury databáze výstupů projektu a jejich údržba.   Vědecko-výzkumný pracovník/pedagogický pracovník vědecký (výzkumný a vývojový) pracovník, vědeckopedagogický pracovník podílející se na společném výzkumu a vývoji, nebo zavádění nových vzdělávacích programů v rámci realizovaného projektu; asistent/odborný asistent vysoké školy, univerzity, pedagogičtí pracovníci, podílející se na projektech společného vzdělávání, zavádění nových vzdělávacích programů, zpracování studií, analýz, koncepcí, společném vývoji a výzkumu, školení, atp. Duševní a tvůrčí pracovník (např. metodik, odborný garant, expert, metodik, supervizor, tlumočník, překladatel,  psycholog, programátor, poradce, odborný konzultant, právník, průvodce, oborný nepedagogický/nevědecký personál, lektor) vytváření směrnic, pokynů, metodických materiálů, vyučovacích materiálů, apod.;aplikace získaných poznatků do praxe;spolupráce s externími odborníky, supervizory;konzultace konkrétního zajištění aktivit a výstupů s projektovým týmem i partnery (účast na poradách projektového týmu, koordinace procesů komunikace v rámci partnerství);konzultace a podíl na zajištění doprovodných akcí projektu;účast na jednáních se zástupci cílových skupin (facilitace);účast na setkáních s laickou i odbornou veřejností (veřejná setkání, konference, workshopy, výstavy, vyhodnocení soutěží), moderování, školení;komunikace s manažerem a ostatními účastníky projektu;spolupráce při zajištění výstupů projektu;ověřování inovovaných materiálů se zástupci cílových skupin;provádění metodické kontroly vytvářených materiálů;příprava a provádění hromadné/individuální konzultace při realizaci projektu;zpracování analýz, výzkumů, terénní sběratelé dat;vedení prezenčních setkání, zpracovaných sylabů a studijních materiálů;poskytování metodické podpory účastníkům projektu;poskytování přednášek a odborných konzultací účastníkům projektu;poskytování zpětné vazby koordinátorovi projektu;účast na evaluačním procesu; příprava a provádění lekcí školení, vypracování návodů k probírané tématice; příprava a prezentace odborných přednášek, součástí je ukázka a předvedení používaných materiálů.  
6.Realizátor aktivitPracovníci zapojení přímo do realizace aktivit projektu: vychovatelé, učitelé, jako pedagogický doprovod, příprava, organizace a realizace dílčích aktivit projektu v součinnosti s přímými uživateli projektu pracovníci sociálních/zdravotních služeb, příprava, organizace a realizace dílčích aktivit, asistence, zajištění péče v součinnosti s přímými uživateli projektu; trenéři, rozhodčí; ostatní organizátoři a realizátoři aktivit.  
7.Zahraniční odborný personál/Mimořádně kvalifikovaný vědecký personálprofesor vysokoškolský, univerzitní; docent; vědecký a výzkumný pracovník, který je uznávanou kapacitou ve svém oboru na národní i mezinárodní úrovni. Pozn.: Tito pracovníci musí být aktivně zapojeni do realizace projektu, například v rámci společného výzkumu a vývoje, zavádění nových vzdělávacích programů, atp. Jejich zařazení musí být řádně odůvodněno v projektové žádosti.