Programy Evropské územní spolupráce (EÚS) administrujeme už od roku 2004. Zaměřují se na regionální a lokální projekty s přeshraničním, nadnárodním i meziregionálním dopadem.
Enterprise Europe Network (EEN) je mezinárodní poradenská síť, kterou tvoří přes 3 000 expertů z víc než 60 zemí světa. Jejím cílem je podporovat evropské malé a střední firmy a zvyšovat jejich konkurenceschopnost.
Jak budovat odolná a chytrá města? Odpovědi zazní na veletrhu URBIS
19. 5. 2025
Centrum pro regionální rozvoj (CRR) vás zve na programový blok Sociální inovace a rozvoj odolných sídel, který proběhne na veletrhu URBIS.
Od 10. do 12. června 2025 se brněnské výstaviště promění v prostor plný nápadů, technologií a inspirace. V rámci veletrhu URBIS The Smart Cities Meetup 2025 se opět potkají starostové, experti, inovátoři i dodavatelé z celé České republiky, aby sdíleli své zkušenosti a trendy v moderním řízení měst a obcí.
URBIS The Smart Cities Meetup není jen obyčejný veletrh, ale živá platforma, která propojuje veřejnou správu, byznys, akademickou sféru i aktivní občany. Stovka vystavovatelů představí chytrá řešení pro města a obce, od digitálních nástrojů pro komunikaci s občany přes řízení dopravy až po technologie pro komunitní energetiku.
I letos jsme partnery této akce a rozhodně se máte na co těšit. Dorazte na náš programový blok Sociální inovace a rozvoj odolných sídel, který proběhne v úterý 10. června od 16:15 hodin v Rotundě (pavilon A). Blok bude moderovat Jasna Sýkorová, komunikační expertka.
Na co se můžete těšit?
Zástupce města Vídeň představí aktuální projekty a výzvy v rámci iniciativy Smart City Vienna – příkladu chytrého města, které se dlouhodobě řídí ambiciózní, ale zároveň participativní strategií. Inspirace z Vídně může být cenná i pro české prostředí díky podobnosti s Prahou či Brnem.
Petr Štěpánek, generální ředitel Centra pro regionální rozvoj, se ve svém vystoupení zaměří na to, proč by měl být koncept Smart Cities více než jen o technologicích a udržitelnosti. Podtrhne význam sociálních inovací, které pomáhají reagovat na aktuální společenské výzvy – například dostupnost bydlení, rostoucí nároky na odolnost a konkurenceschopnost měst, ale také demografický vývoj, který zásadně ovlivňuje budoucnost regionů a měst.
Rostislav Mazal, ředitel řídícího orgánu IROP na Ministerstvu pro místní rozvojČR, ukáže, jak lze evropské fondy využít pro chytrá a inovativní řešení nejen ve městech. Vystoupení nabídne konkrétní tipy, jak k projektům přistupovat jinak – s otevřenou hlavou a ochotou se inspirovat tím, co jinde už funguje.
Miloš Šenkýř a Antonín Nešpor z Centra pro regionální rozvoj otevřou téma využití umělé inteligence ve veřejné správě. Představí konkrétní kroky, které CRR podniká pro zapojení AI do každodenní agendy, a přiblíží, jak budují důvěru zaměstnanců v nové technologii. Cílem je sdílet know-how, které může pomoci i dalším organizacím.
Po celou dobu veletrhu nás můžete navštívit také na výstavním stánku CRR v pavilonu A, kde vám naši odborníci rádi představí aktuální dotační výzvy a zkonzultují s vámi vaše projektové záměry.
Cookies jsou malé soubory, které se dočasně ukládají ve vašem počítači a pomáhají nám k lepší uživatelské zkušenosti na našich stránkách. Cookies používáme k poskytování funkcí sociálních sítí a k analýze návštěvnosti.
Ze zákona můžeme na vašem zařízení ukládat pouze soubory cookie, které jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek. Pro ostatní typy souborů cookie potřebujeme vaše svolení. Budeme vděční, když nám ho poskytnete a pomůžete nám tak naše stránky a služby zlepšovat. Svůj souhlas s používáním cookies na našem webu můžete samozřejmě kdykoliv změnit nebo odvolat.
Technické cookies
Technické cookies umožňují provoz základních funkcí webu, jako je navigace na stránce a přístup k zabezpečeným oblastem webové stránky. Bez těchto souborů cookie nemůže web správně fungovat.
Analytické cookies
Analytické cookies pomáhají provozovateli stránek pochopit, jak návštěvníci stránek stránku používají, aby mohl stránky optimalizovat a nabídnout jim lepší zkušenost. Veškerá data se sbírají anonymně a není možné je spojit s konkrétní osobou.
Marketingové cookies
Marketingové cookies shromažďují osobní údaje o uživateli z marketingového hlediska. Např. shromažďují informace za účelem přizpůsobení nabízené reklamy zájmům zákazníka, propojení se sociální sítí atd.