Přes 400 milionů z IROP zkvalitní zájmové vzdělávání

IROP právě vyhlašuje nové výzvy č. 87 a 88, které se zaměří na podporu dalšího vzdělávání. Pro střediska volného času nebo základní umělecké školy je v nich připraveno přes 400 milionů. Žádosti můžete podávat od dubna 2024.
IROP v novém období již podpořil neformální a celoživotní vzdělávání, a to v rámci integrované výzvy č. 94 (ITI). Tentokrát však vyhlašuje i individuální výzvy pro méně rozvinuté (MRR) a přechodové regiony (PR) – viz kategorie regionů.
Výzvy podporují rozšíření vzdělávacích prostor pro zájmové vzdělávání žáků i dospělých ve spojitosti s přírodními vědami, polytechnickým vzděláváním, komunikací v cizích jazycích nebo prací s digitálními technologiemi. Reagují tak na trend celoživotního učení, který v souvislosti s rozvojem informačních technologií nabírá čím dál víc na významu i popularitě.
Kdo může žádat o dotaci?
Cílem výzev je zajistit kvalitnější a dostupnější zájmové vzdělávání. Podporu proto mohou obdržet střediska volného času, mezi které patří domy dětí a mládeže, stanice zájmových činností. Musejí být však zapsaná v rejstříku škol a školských zařízení. Opomenuty nezůstanou ani základní umělecké školy.
Pro žadatele z MRR je připraveno přes 250 milionů korun, přechodové regiony se pak mohou těšit na podporu ve výši téměř 151 milionů.
Na co mohu podporu použít?
Díky dotaci z IROP můžete např. modernizovat přírodovědné a jazykové laboratoře středisek volného času. Základní umělecké školy poskytující neformální vzdělávání zase mohou rozšířit své prostory, a to hlavně pro výtvarné obory nebo oblast multimediální tvorby, které jsou specificky zaměřené na využití digitálních technologií.
Na přípravu žádosti máte dostatek času
Příjem žádostí pro žadatele z MRR začne 22. dubna 2024, pro PR pak o den později – tedy 23. dubna 2024. Máte tak spoustu času na přípravu a konzultaci svého projektového záměru.
Konzultační servis IROP
Máte dotaz k výzvám nebo si nevíte rady s projektovou žádostí? Obraťte se na naše odborníky přes Konzultační servis IROP.